Primární logopedická prevence v předškolním a mladším školním věku (kombinovaná forma) pro Jihočeský kraj
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : On- line výuka: 9. a 10. října 2024 (14.00 - 17.30), 12. října 2024 (8.00 - 15.00), 22. října 2024 (15.30 - 19.00) a 24. října 2024 (14.30 - 18.00) Celkem 24 vyuč. hodin. Prezenční výuka: 8. listopadu a 9. listopadu 2024 (8.30 - 15.30) Celkem 17 vyuč. hodin. Pedagogická praxe: 11. listopadu 2024 - 29. listopadu 2024, Závěrečné on-line setkání: 11. prosince 2024 (14.00 - 17.30)
Místo : on-line, MŠ K. Štěcha 5, České Budějovice
Lektor : Mgr. Nicole Hovorková, Mgr. Martina Křivková
Počet hodin : 65
Poplatek : 7600,00 Kč
Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.Vzdělávací program je určen pro budoucí logopedické asistenty, kteří získali pedagogické vzdělání dle čl. IV písm. c) dle metodického doporučení MŠMT k zabezpečení logopedické péče ve školství č. j. 14 712/2009 – 61 a je zaměřen na podporu znalostí a praktických dovedností pedagogů v oblasti logopedické prevence u dětí předškolního věku a žáků 1., 2. třídy základní školy a přípravných tříd základních škol. Absolvent získá odbornou způsobilost vykonávat činnosti logopedického asistenta dle Čl. IV písmene c). Účastník bude do kurzu přijat za předpokladu, že jeho řeč nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti, viz. MŠMT Standard kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřeného na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.
Modul č. 1 - online, 8 vyučovacích hodin
Systém logopedické péče
Logopedie. Logopedická prevence.
1. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 1 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Úvod do logopedie jako vědního oboru.
Blok 2 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Systémové členění logopedie s ohledem na jednotlivé rezorty. Mezirezortní spolupráce
2. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 3 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Podpůrná opatření a jejich využití v rámci vzdělávání
Blok 4 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Logopedická prevence, základní terminologie
Modul č. 2 - online 8 vyučovacích hodin
Obsah modulu: Ontogeneze řeči, stadia vývoje dětské řeči Psychomotorický vývoj dítěte a jeho vývoj řeči. Koncept podpory rozvoje správné výslovnosti a řečového projevu dítěte/žáka, pedagogické zásady. Vhled do anatomie a fyziologie mluvních orgánů - ústrojí respirační, fonační, artikulační. Poruchy hlasu - etiologie, symptomy, hlasová hygiena v dětství i u dospělých osob. Fonetika, základní prvky mluvené řeči. Systém českých hlásek, tvoření jednotlivých hlásek
3. den (4 vyučovaní hodiny) online
Blok 1 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Vývoj řeči u dítěte a jeho podpora
Blok 2 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Podstata termínu komunikace s ohledem na jednotlivé jazykové roviny (90 minut)
4. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 3 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Základní pojmy z fonetiky
Blok 4 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Vhled do anatomie a fyziologie mluvních orgánů - ústrojí respirační, fonační, artikulační
Modul č. 3
Fyziologický a narušený vývoj řeči, prezenčně, 8 vyučovacích hodin
Obsah modulu:
1. část (2 vyučovací hodiny) - Narušená komunikační schopnost – základní definice, různá dělení a klasifikace. Možnosti ovlivňování vývoje řeči.
2. část (4 vyučovací hodiny) - Narušená komunikační schopnost,
Vývojová dysfázie, Mutismus, Tumultus sermonis, Balbuties,Rhinolalie,
Palatolalie, Dyslalie, Afázie, Dysartrie – vývojová, získaná. Etiologie, klasifikace, symptomatologie, zásady logopedické intervence.
Seznámení s nejčastějšími diagnózami z oblasti narušené komunikační schopnosti a jejich dopad na školní vzdělávání s akcentem na kompetence pedagoga.
3. část (2 vyučovací hodiny)
Orientační logopedické vyšetření prováděné logopedy jako součást logopedické depistáže.
Modul č. 4 - 1.+ 2. ČÁST, prezenčně, celkem 17 vyučovacích hodin
1. ČÁST (8 vyučovacích hodin)
Rozvoj komunikačních schopností a jazykových dovedností v komplexním pojetí pedagogické praxe
Blok 1 - Propojení logopedické prevence s RVP PV a RVP ZV (4 vyučovací hodiny)
Blok 2 - Logopedická prevence v činnosti školy (4 vyučovací hodiny)
2. ČÁST (9 vyučovacích hodin)
Metody individuální a skupinové podpory rozvoje řeči dětí
Blok 1 - Náměty, příklady aktivit pro individuální i skupinové činnosti (4 vyučovací hodiny)
Blok 2 - Metodický logopedický workshop pro účastníky (4 vyučovací hodiny)
Blok 3 - Grafomotorika (1 vyučovací hodina)
Modul č. 5
Pedagogická praxe - Celkem 20 hodin
Každý účastník osobně navštíví vybranou mateřskou školu, základní školu, SPC. Bude přítomen skupinové či individuální logopedické intervenci. Tato návštěva - náslech bude v rozsahu 8 vyučovacích hodin. Další částí pedagogické praxe je samostatná praxe – vlastní praktická zkušenost s vedením aktivit primární logopedické prevence ve své kmenové škole v rozsahu 12 vyučovacích hodin. Během této aktivní praxe využijí účastníci pro přímou práci s dětmi/žáky vědomosti a dovednosti získané v teoretické části vzdělávacího programu. Současně s praxí vypracuje každý účastník závěrečnou práci – tzv. jazykovou chvilku na zadanou hlásku dle předem dané osnovy- struktury.
Závěrečný hodnotící seminář on-line, 4 vyučovací hodiny
Studium bude ukončeno shrnutím poznatků ze všech modulů vzdělávacího programu formou rozhovoru, sdílením, zhodnocením postřehů z pedagogické praxe a seznámením se závěrečnou prací z pohledu vlastního praktického ověření popsaných aktivit.
Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.
Vstupní požadavky
Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb.,
v platném znění) učitele nebo vychovatele.
Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti - tuto skutečnost účastník doloží čestným prohlášením.
Webinář - Asistent pedagoga a dítě s vybraným druhem zdravotního postižení (LMP A PAS)
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 13. listopadu 2024, 14.00 - 17.30 (4 vyuč. hodiny) 2. část - 20. listopadu 2024, 14.00 - 17.30 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on-line, Google Meet
Lektor : Mgr. Jiří Merta
Počet hodin : 8
Poplatek : 1680,00 Kč
Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.Kurz je zaměřen na podporu asistentů pedagoga v oblasti výchovy a vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením (dále LMP) a dětí s poruchou autistického spektra (dále PAS) ve spojitosti s možnými projevy náročného chování. Účastníci se seznámí s vhodnými přístupy, strategiemi a aktivitami, které v této oblasti mohou využívat ve třídě při skupinové i individuální práci.
Obsahová náplň:
• Schopnosti dětí s LMP / PAS, které ovlivňují jejich vzdělávání, komunikaci a sociální interakci
• Komunikace s dětmi s LMP / PAS na úrovni individuální interakce i na úrovni větší skupiny
• Jak vhodně nastavit snížené výstupy podle RVP PV a hodnotit děti s LMP
• Strukturované učení dětí s PAS
• Tvorba a využívání profilových karet, které pomáhají dětem i jejich okolí s komunikací a zároveň s vhodným nastavením potřebné podpory
• Jak zvládat projevy náročného chování a jak jim předcházet.
Struktura webináře
Před webinářem zašleme účastníkům dotazník, kam budou moct uvést dotazy ke konkrétním situacím z jejich praxe.
Vlastní webinář bude rozdělen na dvě části.
V první části se účastníci seznámí s kazuistikou vybraného dítěte s lehkým mentálním postižením v běžné třídě.
Ve druhé části se účastníci seznámí s kazuistikou vybraného dítěte s poruchou autistického spektra a s projevy náročného chování v běžné třídě.
V každé části budou kazuistiky postupně odkrývat ve spolupráci s účastníky možné způsoby nastavení podpory a řešení situace. Konkrétní návrhy a postupy se budou propojovat s teoretickým základem. V závěru každé části proběhne konzultace konkrétních situací, které přinesou účastníci. V případě, že účastníci nebudou mít vlastní náplň pro sdílení, budou použity další příklady lektorem.
1. setkání AP a žák s LMP
135 minut Teoretický základ
Kazuistika
45 minut Konzultace konkrétních situací od účastníků
2. setkání AP a žák s PAS
135 minut Teoretický základ
Kazuistika
45 minut Konzultace konkrétních situací od účastníků
WEBINÁŘ JE URČENÝ PRO PEDAGOGY MŠ A 1. A 2. TŘÍD ZŠ.
Webinář - Jak inovovat ŠVP v MŠ
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 21. listopadu 2024, 14.00 - 17.30 (4 vyuč. hodiny) 2. část - 22. listopadu 2024, 14.00 - 17.30 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on-line, Google Meet
Lektor : PaedDr. Lenka Burdíková
Počet hodin : 8
Poplatek : 1790,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEChcete mít jistotu, že Váš ŠVP je v souladu s AKTUÁLNÍM Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání vydaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy i pro kontrolu ČŠI? Nabízíme Vám webinář, jehož obsahem bude:
- Hodnotící zpráva jako východisko pro inovaci ŠVP
- Soulad ŠVP s požadavky RVP PV
- Zpracování jednotlivých kapitol ŠVP
- Propojenost s třídním vzdělávacím programem
- provázanost vlastního hodnocení s plánováním
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube.
Webinář - Formativní hodnocení v mateřské škole
Garant : Mgr. Jiří Strašík, tel.: 775 571 606, albiso@albiso.cz
Termín : 26. listopadu 2024, 09.00 - 13.30
Místo : on - line
Lektor : Mgr. Bc. Alena Kroupová
Počet hodin : 6
Poplatek : 1585,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEWebinář zaměřený na způsob komunikace s dětmi v předškolním vzdělávání, hodnocení dětí a vedení k sebehodnocení.
Hlavní tematické okruhy:
• Hodnocení, význam a jeho specifika v prostředí mateřské školy
• Klíčové strategie formativního hodnocení, pravidla a podmínky poskytování formativního hodnocení
• Metody formativního hodnocení
• Pravidla a podmínky poskytování zpětné vazby
• Slovní hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení
• Praktické ukázky, jak aplikovat principy formativního hodnocení v MŠ-zejména zpětnou vazbu s popisným jazykem, jasné určení cílů a aktivizace dětí. Techniky formativního hodnocení včetně práce s portfoliem, využitelné v předškolním vzdělávání.
Vzdělávací program bude realizován prostřednictvím platformy Google Meet, účastníci dostanou předem bližší informace k přihlašování a organizaci.
Webinář - Práce s portfoliem v mateřské škole
Garant : Mgr. Jiří Strašík, tel.: 775 571 606, albiso@albiso.cz
Termín : 28. listopadu 2024, 09.00 - 13.30
Místo : on - line
Lektor : Mgr. Bc. Alena Kroupová
Počet hodin : 6
Poplatek : 1555,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEVzdělávací program je zaměřený na podporu práce s diagnostickým portfoliem v prostředí předškolního vzdělávání. Je rozdělen na teoretický úvod a praktickou část s konkrétními příklady řešení.
Hlavní tematické okruhy a teoretická východiska:
- Portfolio jako jedna z metod formativního hodnocení.
- Desatero dítěte předškolního věku jako výchozí dokument k tvorbě portfolií.
- Funkce a druhy portfolia.
Praktická část:
- Praktické ukázky uložení, vedení a skladby portfolia.
- Videoukázka komunikace učitelky s dítětem nad portfoliem.
- Zapojení rodičů do tvorby portfolia.
- Jak vést dítě k sebehodnocení prostřednictvím portfolia.
Rozbor příkladů včetně tvorby účastníků, poukázání na časté a opakující se nedostatky, další náměty.
U každého tématu se předpokládá vzájemná výměna zkušeností a závěrečná diskuse. Vzdělávací program bude realizován prostřednictvím platformy Google Meet.
6 hodin celkem
Dítě s mutismem v běžné mateřské škole - webinář
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 6. prosince 2024, 15.00 - 18.30 (4 vyuč. hodiny) a 2. část - 9. prosince 2024, 15.30 - 19.00 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on-line
Lektor : Mgr. Martina Křivková
Počet hodin : 8
Poplatek : 1695,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEDvoudenní webinář, každý den vždy po 2 blocích
1. den
Ontogenetický vývoj řeči, proces osvojování řeči a jazyka, vývoj v raném, a předškolním věku z hlediska jazykových rovin
Dítě s diagnózou mutismus. Definice, příčiny, formy, příznaky, diagnostika, diferenciální diagnostika, specifika, terapie, interdisciplinární spolupráce. Příklady z logopedické praxe (kazuistiky), nejčastější chyby a omyly, rizikové faktory se zaměřením na mutismus.
2. den
Předškolní vzdělávání dětí s mutismem, podpůrná opatření a jejich obsah, naplňování podpůrných opatření (metody výuky, forma vzdělávání, organizace výuky, hodnocení). Kruhový model spolupráce (dítě, logoped, škola, zákonní zástupci)
Metodická část. Zásadní přístupy a opatření využívané u dítěte s mutismem v předškolním věku. Metodické postupy a speciální hry upravené pro logopedickou intervenci u dětí s mutismem v mateřské škole:
• Upravená dechová cvičení a propojení se školním vzdělávacím programem – barvy, geometrické tvary, rytmizace, skládání dle děje, hláska na začátku a konci slova, logické řady
• Konkrétní pracovní listy pro vizualizaci vět, slovních druhů a slovní zásoby
• Upravené hry pro rozvoj zrakového vnímání - hry na hledání stejných tvarů, napodobování, šifry, Kimovy hry, postřehování, pohybové hry se zapamatováním obrázků
• Upravené hry pro rozvoj sluchové paměti – kreslení dle pokynů nebo hádanek, sluchová pozornost – hádanky, pohybové hry spojené s pozorností, sluchová diferenciace – hry na určování hlásky na začátku a konci slova, račí řeč, hry na diferenciaci C,S,Z a Č, Š, Ž, vícesmyslové cvičení délky samohlásek
• Další speciálně upravené hry – tvorba vlastních knih dle časových souvislostí, zakreslování do mřížky - orientace v prostoru, grafické značky a komunikační okénka, příběhová síť, rytmizace na trampolíně, skládání produktů z papíru
• manipulativní hry s obrázky – schovávání v místnosti, schovávání na těle, vyhledávání na interaktivní tabuli
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube
Webinář - Asistent pedagoga a dítě s vybraným druhem zdravotního postižení (LMP A PAS)
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : Bude upřesněno.
Místo : on-line, Google Meet
Lektor : Mgr. Jiří Merta
Počet hodin : 8
Poplatek : 1680,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEKurz je zaměřen na podporu asistentů pedagoga v oblasti výchovy a vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením (dále LMP) a dětí s poruchou autistického spektra (dále PAS) ve spojitosti s možnými projevy náročného chování. Účastníci se seznámí s vhodnými přístupy, strategiemi a aktivitami, které v této oblasti mohou využívat ve třídě při skupinové i individuální práci.
Obsahová náplň:
• Schopnosti dětí s LMP / PAS, které ovlivňují jejich vzdělávání, komunikaci a sociální interakci
• Komunikace s dětmi s LMP / PAS na úrovni individuální interakce i na úrovni větší skupiny
• Jak vhodně nastavit snížené výstupy podle RVP PV a hodnotit děti s LMP
• Strukturované učení dětí s PAS
• Tvorba a využívání profilových karet, které pomáhají dětem i jejich okolí s komunikací a zároveň s vhodným nastavením potřebné podpory
• Jak zvládat projevy náročného chování a jak jim předcházet.
Struktura webináře
Před webinářem zašleme účastníkům dotazník, kam budou moct uvést dotazy ke konkrétním situacím z jejich praxe.
Vlastní webinář bude rozdělen na dvě části.
V první části se účastníci seznámí s kazuistikou vybraného dítěte s lehkým mentálním postižením v běžné třídě.
Ve druhé části se účastníci seznámí s kazuistikou vybraného dítěte s poruchou autistického spektra a s projevy náročného chování v běžné třídě.
V každé části budou kazuistiky postupně odkrývat ve spolupráci s účastníky možné způsoby nastavení podpory a řešení situace. Konkrétní návrhy a postupy se budou propojovat s teoretickým základem. V závěru každé části proběhne konzultace konkrétních situací, které přinesou účastníci. V případě, že účastníci nebudou mít vlastní náplň pro sdílení, budou použity další příklady lektorem.
1. setkání AP a žák s LMP
135 minut Teoretický základ
Kazuistika
45 minut Konzultace konkrétních situací od účastníků
2. setkání AP a žák s PAS
135 minut Teoretický základ
Kazuistika
45 minut Konzultace konkrétních situací od účastníků
WEBINÁŘ JE URČENÝ PRO PEDAGOGY MŠ A 1. A 2. TŘÍD ZŠ.
Primární logopedická prevence v předškolním a mladším školním věku (kombinovaná forma) pro Jihočeský kraj
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : Zima/Jaro 2025 - Termíny upřesníme.
Místo : on-line přes aplikaci Google Meet, prezenční část - Mateřská škola K.Štěcha 5, 370 05 České Budějovice
Lektor : Mgr. Nicole Hovorková, Mgr. Martina Křivková
Počet hodin : 65
Poplatek : 7600,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEVzdělávací program je určen pro budoucí logopedické asistenty, kteří získali pedagogické vzdělání dle čl. IV písm. c) dle metodického doporučení MŠMT k zabezpečení logopedické péče ve školství č. j. 14 712/2009 – 61 a je zaměřen na podporu znalostí a praktických dovedností pedagogů v oblasti logopedické prevence u dětí předškolního věku a žáků 1., 2. třídy základní školy a přípravných tříd základních škol. Absolvent získá odbornou způsobilost vykonávat činnosti logopedického asistenta dle Čl. IV písmene c). Účastník bude do kurzu přijat za předpokladu, že jeho řeč nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti, viz. MŠMT Standard kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřeného na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.
Modul č. 1 - online, 8 vyučovacích hodin
Systém logopedické péče
Logopedie. Logopedická prevence.
1. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 1 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Úvod do logopedie jako vědního oboru.
Blok 2 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Systémové členění logopedie s ohledem na jednotlivé rezorty. Mezirezortní spolupráce
2. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 3 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Podpůrná opatření a jejich využití v rámci vzdělávání
Blok 4 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Logopedická prevence, základní terminologie
Modul č. 2 - online 8 vyučovacích hodin
Obsah modulu: Ontogeneze řeči, stadia vývoje dětské řeči Psychomotorický vývoj dítěte a jeho vývoj řeči. Koncept podpory rozvoje správné výslovnosti a řečového projevu dítěte/žáka, pedagogické zásady. Vhled do anatomie a fyziologie mluvních orgánů - ústrojí respirační, fonační, artikulační. Poruchy hlasu - etiologie, symptomy, hlasová hygiena v dětství i u dospělých osob. Fonetika, základní prvky mluvené řeči. Systém českých hlásek, tvoření jednotlivých hlásek
3. den (4 vyučovaní hodiny) online
Blok 1 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Vývoj řeči u dítěte a jeho podpora
Blok 2 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Podstata termínu komunikace s ohledem na jednotlivé jazykové roviny (90 minut)
4. den (4 vyučovací hodiny) online
Blok 3 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Základní pojmy z fonetiky
Blok 4 (2 vyučovací hodiny - 90 minut) - Vhled do anatomie a fyziologie mluvních orgánů - ústrojí respirační, fonační, artikulační
Modul č. 3
Fyziologický a narušený vývoj řeči, prezenčně, 8 vyučovacích hodin
Obsah modulu:
1. část (2 vyučovací hodiny) - Narušená komunikační schopnost – základní definice, různá dělení a klasifikace. Možnosti ovlivňování vývoje řeči.
2. část (4 vyučovací hodiny) - Narušená komunikační schopnost,
Vývojová dysfázie, Mutismus, Tumultus sermonis, Balbuties,Rhinolalie,
Palatolalie, Dyslalie, Afázie, Dysartrie – vývojová, získaná. Etiologie, klasifikace, symptomatologie, zásady logopedické intervence.
Seznámení s nejčastějšími diagnózami z oblasti narušené komunikační schopnosti a jejich dopad na školní vzdělávání s akcentem na kompetence pedagoga.
3. část (2 vyučovací hodiny)
Orientační logopedické vyšetření prováděné logopedy jako součást logopedické depistáže.
Modul č. 4 - 1.+ 2. ČÁST, prezenčně, celkem 17 vyučovacích hodin
1. ČÁST (8 vyučovacích hodin)
Rozvoj komunikačních schopností a jazykových dovedností v komplexním pojetí pedagogické praxe
Blok 1 - Propojení logopedické prevence s RVP PV a RVP ZV (4 vyučovací hodiny)
Blok 2 - Logopedická prevence v činnosti školy (4 vyučovací hodiny)
2. ČÁST (9 vyučovacích hodin)
Metody individuální a skupinové podpory rozvoje řeči dětí
Blok 1 - Náměty, příklady aktivit pro individuální i skupinové činnosti (4 vyučovací hodiny)
Blok 2 - Metodický logopedický workshop pro účastníky (4 vyučovací hodiny)
Blok 3 - Grafomotorika (1 vyučovací hodina)
Modul č. 5
Pedagogická praxe - Celkem 20 hodin
Každý účastník osobně navštíví vybranou mateřskou školu, základní školu, SPC. Bude přítomen skupinové či individuální logopedické intervenci. Tato návštěva - náslech bude v rozsahu 8 vyučovacích hodin. Další částí pedagogické praxe je samostatná praxe – vlastní praktická zkušenost s vedením aktivit primární logopedické prevence ve své kmenové škole v rozsahu 12 vyučovacích hodin. Během této aktivní praxe využijí účastníci pro přímou práci s dětmi/žáky vědomosti a dovednosti získané v teoretické části vzdělávacího programu. Současně s praxí vypracuje každý účastník závěrečnou práci – tzv. jazykovou chvilku na zadanou hlásku dle předem dané osnovy- struktury.
Závěrečný hodnotící seminář on-line, 4 vyučovací hodiny
Studium bude ukončeno shrnutím poznatků ze všech modulů vzdělávacího programu formou rozhovoru, sdílením, zhodnocením postřehů z pedagogické praxe a seznámením se závěrečnou prací z pohledu vlastního praktického ověření popsaných aktivit.
Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.
Vstupní požadavky
Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb.,
v platném znění) učitele nebo vychovatele.
Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti - tuto skutečnost účastník doloží čestným prohlášením.