Manuál začínající ředitelky/ředitele MŠ – webinář
Garant : Mgr. Jiří Strašík, tel.: 775 571 606, albiso@albiso.cz
Termín : 14. ledna 2025, 09.00 - 15.00
Místo : on line
Lektor : Mgr. Olga Krátká
Počet hodin : 8
Poplatek : 1650,00 Kč
Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.Vzdělávací program jako záchytná síť pro začínající ředitelky MŠ, které se (někdy nečekaně) dostanou do role vedoucího pracovníka a potřebuji se rychle zorientovat v nové roli, ale také jako možnost aktualizovat a utřídit si znalosti a přehled pro zkušenější ředitelky.
Hlavní tematické okruhy
1. Blok - Jsem ředitelka MŠ a co teď?
- stanovení priorit a vizí
- moje práva a moje povinnosti
- nastavení komunikace a vztahů na pracovišti
- plánování času, časové pasti, efektivita práce
- organizace práce (administrativa, pedagogická činnost)
- seberozvoj a sebevzdělávání
- spolupráce a vzájemné vztahy se zřizovatelem
- odpočinek a prevence syndromu vyhoření
2. Blok - Personální a legislativní činnost
- ZP a Zákon o pedagogických pracovnících
- pracovní doba a její efektivní rozvržení
- evidence pracovní doby
- samostudium a další vzdělávání
- formy odměňování a oceňování zaměstnanců
- komunikace a týmovost
- delegování a podpora zodpovědnosti
- personalistika, spisy zaměstnanců, skartační a spisový řád
- povinná dokumentace školy, tvorba řádů a směrnic
- PO a BOZP
3. Blok - Pedagogická činnost
- ředitelka je stále učitelka (vlastní pedagogická činnost a sebevzdělávání)
- podpora rozvoje pedagogických pracovníků, DVPP, webináře a další formy sebevzdělávání
- hospitace a její metodika
- videotrénink a vzájemné hospitace
- komunikace uvnitř MŠ
- komunikace s rodiči a možná úskalí
- příprava a vedení pedagogické rady
- ŠVP jako zásadní dokument MŠ, tvorba TVP a evaluace
4. Blok - Správní řízení
- Školský zákon a Správní řád v praxi
- přijímání dětí
- postup při odvolání, lhůtník právních mocí
Když chci něco navíc
- zapojení do projektů (OP JAK, MAP)
- využití dotovaných míst ÚP
- spolupráce s organizacemi a ZŠ
- aktivní spolupráce se zřizovatelem (Školské komise, poradní orgány)
- sponzoring, oslovování sponzorů, účast v projektech (nadace, neziskové organizace, Krajské úřady)
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube
Webinář: Profesní průprava zástupců ředitele - pro MŠ změna termínu zahájení
Garant : Mgr. Jiří Strašík, tel.: 775 571 606, albiso@albiso.cz
Termín : úterý 15. října, dále středy 16. a 23. října, 6. a 13. listopadu 2024 vždy 9.00 - 14.00 hod.
Místo : on - line
Lektor : Mgr. Bc. Alena Kroupová, Mgr. Iva Havejová
Počet hodin : 30
Poplatek : 3950,00 Kč
PŘIHLÁSIT SECyklický vzdělávací program nejen pro začínající zástupce ředitelů škol a školských zařízení, často jej pro jeho komplexní charakter využívají i ředitelé. Jedná se o jakousi „zmenšeninu“ Studia ředitelů, program zahrnuje všechny aktuální důležité informace pro vedení školy v kostce, je rozdělen do čtyř tematických bloků:
Škola a právo – 2 x 6 hodin
Základní pravidla upravující postavení a organizaci školy-právní předpisy v aktuálním znění a jejich výklad. Základní školské dokumenty a pravidla pro jejich tvorbu-strategické plánování, školní akční plán-roční plánování, školní vzdělávací program. Kontrolní a hospitační činnost vedoucích pracovníků-plán činnosti, zásady vedení hospitace. (6 hodin)
Práce se školským zákonem a vyhláškou pro předškolní vzdělávání. Společné vzdělávání (nadaní žáci, cizinci, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami) a jeho pojetí ve ŠVP, správní řízení – zápis do MŠ, poskytování informací a ochrana osobních údajů dle GDPR. BOZP, PO, školní úraz, aktuální změny ve školské legislativě. Povinné předškolní vzdělávání a jeho zásady.
Dvouleté děti v MŠ. (6 hodin)
Organizace pedagogického procesu – 6 hodin
Základní pedagogická dokumentace, tvorba vnitřních směrnic v oblasti pedagogické činnosti, pracovní náplně pedagogických pracovníků. Povinná dokumentace a vedení dokumentace o dětech v MŠ (školní matrika). Přímá a nepřímá činnost pedagogických pracovníků. Asistent pedagoga. DVPP. Evaluace a autoevaluace školy. Česká školní inspekce. Plány, sestavované ředitelkou školy.
Pracovní právo - 6 hodin
Úkony před vznikem, při vzniku a při skončení pracovního poměru - způsoby vzniku a skončení pracovního poměru - dovolená, náhradní volna, práce přesčas, pracovní volno při překážkách v práci na straně zaměstnance, základní povinnosti zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců - plat a související problematika: platové výměry, platové třídy a stupně, nárokové a nenárokové složky platu, vnitřní platový předpis - kolektivní smlouva, FKSP - cestovní náhrady, vnitřní směrnice o pracovních cestách
Administrativa a financování - 6 hodin
Finanční toky ve škole, souvislost s rozpočtem, jeho sestavení - majetek školy, jeho evidence, inventarizace, hospodaření s majetkem - některé pojmy z účetnictví (náklady a výnosy, účtový rozvrh, účetní výkazy) - hlavní a vedlejší činnost školy dle zřizovací listiny, vliv na účtování nákladů a výnosů. Nejdůležitější zásady vedení účetnictví hlavní a vedlejší činnosti školy - zásady nakládání s písemnostmi školy, doručená a odeslaná pošta, archivace, skartace
Úhradu lze využít ze šablon OP JAK, max. v počtu 3
Právní předpisy ve školství v aktuálním znění - JUDr. PhDr. Jiří Valenta
Garant : Mgr. Jiří Strašík, tel.: 775 571 606, albiso@albiso.cz
Termín : 19. listopadu 2024, 09.00 - 13.30
Místo : Knihovna Ústeckého kraje - Lidová část, Winstona Churchilla, Ústí nad Labem-město
Lektor : JUDr. PhDr. Jiří Valenta
Počet hodin : 6
Poplatek : 1850,00 Kč
PŘIHLÁSIT SESeminář je zaměřen na aktuální změny legislativy uplatňované při řízení škol a školských zařízení ve spojení s právní poradnou.