Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Albiso logo

Vzdělávání, osvěta, informační podpora, regionální rozvoj.

Úvod  » programy dvpp  » pro všechny

Pro všechny


Webinář - SOS ve škole aneb první pomoc ve školním prostředí

Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 20. února 2025, 15.30 - 19.00
Místo : on line
Lektor : MUDr. Kristýna Václavovská
Počet hodin : 4
Poplatek : 995,00 Kč

PŘIHLÁSIT SE
V rámci odborného webináře budou prezentovány doporučené postupy při poskytování první pomoci se zaměřením na situace, které mohou nastat ve školním prostředí. Probereme různé mýty kolující ohledně poskytování první pomoci a na příkladech z praxe si ukážeme, jak postupovat v případech, kdy je nutné její poskytnutí.

1. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)

- Základy poskytování první pomoci.

- Přístup k bezvědomému člověku.

- Kardiopulmonální resuscitace u dětí i dospělých.

- Překážka v dýchacích cestách.

Přestávka 30 minut

2. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)

- Specifické situace ve školním prostředí - úrazy, otravy, …

- Náhlé zhoršení chronických onemocnění u dětí.

- Prostor pro dotazy.

Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě Youtube.


Webinář - Rizikové chování dětí a mládeže

Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 10. června 2025, 16.00 - 19.30 (4 vyuč. hodiny), 2. část - 11. června 2025, 15.00 - 18.30 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on - line
Lektor : PaedDr. Zdeněk Martínek
Počet hodin : 8
Poplatek : 1775,00 Kč

PŘIHLÁSIT SE
Dvoudenní webinář, každý den vždy po 2 blocích
1. den
ADHD F.90.0 x problémové bezhraniční chování projevy hyperaktivity u žáků s ADHD a u žáků s bezhraničním chováním Narušení v oblasti pozornosti – především kapacit, kvalita a výběrovost (figura x pozadí) – konkrétní ukázka, jak vnímá učitele žák, který má narušení v oblasti této modality. Perseverace a zabíhání – projevy u žáka s ADHD a žáka bezlimitního. Impulzivita jako způsob řešení problémů.

Nechtěné děti – tzn. jedinec s neuspokojenou bazální jistotou v souvislosti s poruchami chování – popis bazální jistoty od těhotenství až do dospívání. Typické projevy žáků s poruchou attachementu a možnosti přístupu. Možná problematická školní kariéra žáků s výše uvedenou poruchou od MŠ po střední školu. Fyzické týrání jako jeden ze způsobů syndromu CAN ve spojení s antisociální poruchou chování projevy žáků s antisociální poruchou chování – maligní agrese, šikana, agrese vůči zvířatům apod. Rizikoví rodiče pro fyzické týrání, rizikové děti pro fyzické týrání, komunikace s rodiči dopouštějících se fyzického týrání– možnost spolupráce s OSPOD.

2. den
Psychické týrání - jeho definice – aktivní a pasivní forma souvislost s opoziční poruchou chování, zanedbávání v souvislosti s krádežemi, útěky a toulkami. Rozbor, definice a základních 11 projevů opoziční poruchy chování – např. náladovost, vyvolávání hádek, svalování viny za vlastní prohřešky na někoho jiného, atd. Rizikoví rodiče a rizikové situace pro psychické týrání, rizikové děti…Další spouštěče opoziční poruchy chování – vystavování žáka neadekvátním nárokům, nepodpora žáka, zanedbávání - souvislost s pravými krádežemi a lhaním, rozdíl mezi útěkem a toulkou, komunikace s rodiči dopouštějících se psychického týrání – doporučení ohledně změny výchovných stylů

Sebepoškozování jako jedna z forem patologického chování žáků – rozbor jednotlivých typů sebepoškozování. Spouštěče sebepoškozování u žáků – škola i rodina, postup při zjištění sebepoškozování v rámci školy – úzká spolupráce s rodinou. Možnosti školy v prevenci rizikového chování, spolupráce s jinými participujícími organizacemi (OSPOD, Policie ČR, pedagogicko – psychologické poradny, apod) – vytvoření výchovné komise, pravidla vedení výchovné komise.
Diskuze a sdílení zkušeností.

Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube

Diskuze a sdílení zkušeností.



 

Copyright © 2022 - 2025 ALBISO  |  www.albiso.cz