Webinář - Základy krizové komunikace
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 21. května 2025, 14.00 - 17.30
Místo : Lektor : PhDr. Zuzana Fajtlová, Ph.D.
Počet hodin : 4
Poplatek : 1190,00 Kč
Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.V rámci odborného webináře budou prezentovány principy krizové komunikace a potřeby jedince v krizi. Krizí v tomto kontextu máme na mysli situaci, která do jisté míry překračuje jedincovy zvládací mechanismy. Jedinec v akutní krizi může reagovat různými projevy, od emočního zahlcení, pláčem, agresí, ale také mlčením či úzkostí. Každý stav vyžaduje jiné zacházení a rozdílné komunikační strategie.
1. blok – (2 vyučovací hodiny – 90 minut)
• Základní principy krizové komunikace.
• Akutní reakce na stres (ASR) a zacházení s ní – ASR jako normální reakce na nenormální situaci, rozdělení a projevy ASR, komunikační specifika, rizika.
2. blok – (2 vyučovací hodiny – 90 minut)
• Pláč a mlčení v krizové komunikaci.
• Komunikace s úzkostným jedincem – úzkostných poruch přibývá nejen mezi dospělou populací, ale dotýká se čím dál častěji mladších věkových kategorií, což se logicky projevuje i ve školním prostředí.
• Práce s agresivním jedincem – zásady komunikace s agresivním jedincem tady a teď s ohledem na spouštěč a druh agrese.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube
Jazyk programu: čeština
Webinář - Rizikové chování dětí a mládeže
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 10. června 2025, 16.00 - 19.30 (4 vyuč. hodiny), 2. část - 11. června 2025, 15.00 - 18.30 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on - line
Lektor : PaedDr. Zdeněk Martínek
Počet hodin : 8
Poplatek : 1775,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEDvoudenní webinář, každý den vždy po 2 blocích
1. den
ADHD F.90.0 x problémové bezhraniční chování projevy hyperaktivity u žáků s ADHD a u žáků s bezhraničním chováním Narušení v oblasti pozornosti – především kapacit, kvalita a výběrovost (figura x pozadí) – konkrétní ukázka, jak vnímá učitele žák, který má narušení v oblasti této modality. Perseverace a zabíhání – projevy u žáka s ADHD a žáka bezlimitního. Impulzivita jako způsob řešení problémů.
Nechtěné děti – tzn. jedinec s neuspokojenou bazální jistotou v souvislosti s poruchami chování – popis bazální jistoty od těhotenství až do dospívání. Typické projevy žáků s poruchou attachementu a možnosti přístupu. Možná problematická školní kariéra žáků s výše uvedenou poruchou od MŠ po střední školu. Fyzické týrání jako jeden ze způsobů syndromu CAN ve spojení s antisociální poruchou chování projevy žáků s antisociální poruchou chování – maligní agrese, šikana, agrese vůči zvířatům apod. Rizikoví rodiče pro fyzické týrání, rizikové děti pro fyzické týrání, komunikace s rodiči dopouštějících se fyzického týrání– možnost spolupráce s OSPOD.
2. den
Psychické týrání - jeho definice – aktivní a pasivní forma souvislost s opoziční poruchou chování, zanedbávání v souvislosti s krádežemi, útěky a toulkami. Rozbor, definice a základních 11 projevů opoziční poruchy chování – např. náladovost, vyvolávání hádek, svalování viny za vlastní prohřešky na někoho jiného, atd. Rizikoví rodiče a rizikové situace pro psychické týrání, rizikové děti…Další spouštěče opoziční poruchy chování – vystavování žáka neadekvátním nárokům, nepodpora žáka, zanedbávání - souvislost s pravými krádežemi a lhaním, rozdíl mezi útěkem a toulkou, komunikace s rodiči dopouštějících se psychického týrání – doporučení ohledně změny výchovných stylů
Sebepoškozování jako jedna z forem patologického chování žáků – rozbor jednotlivých typů sebepoškozování. Spouštěče sebepoškozování u žáků – škola i rodina, postup při zjištění sebepoškozování v rámci školy – úzká spolupráce s rodinou. Možnosti školy v prevenci rizikového chování, spolupráce s jinými participujícími organizacemi (OSPOD, Policie ČR, pedagogicko – psychologické poradny, apod) – vytvoření výchovné komise, pravidla vedení výchovné komise.
Diskuze a sdílení zkušeností.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube
Diskuze a sdílení zkušeností.