Webinář - SOS ve škole aneb první pomoc ve školním prostředí
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 20. února 2025, 15.30 - 19.00
Místo : on line
Lektor : MUDr. Kristýna Václavovská
Počet hodin : 4
Poplatek : 995,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEV rámci odborného webináře budou prezentovány doporučené postupy při poskytování první pomoci se zaměřením na situace, které mohou nastat ve školním prostředí. Probereme různé mýty kolující ohledně poskytování první pomoci a na příkladech z praxe si ukážeme, jak postupovat v případech, kdy je nutné její poskytnutí.
1. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)
- Základy poskytování první pomoci.
- Přístup k bezvědomému člověku.
- Kardiopulmonální resuscitace u dětí i dospělých.
- Překážka v dýchacích cestách.
Přestávka 30 minut
2. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)
- Specifické situace ve školním prostředí - úrazy, otravy, …
- Náhlé zhoršení chronických onemocnění u dětí.
- Prostor pro dotazy.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě Youtube.
Webinář - Rizikové chování dětí a mládeže
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 10. června 2025, 16.00 - 19.30 (4 vyuč. hodiny), 2. část - 11. června 2025, 15.00 - 18.30 (4 vyuč. hodiny)
Místo : on - line
Lektor : PaedDr. Zdeněk Martínek
Počet hodin : 8
Poplatek : 1775,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEDvoudenní webinář, každý den vždy po 2 blocích
1. den
ADHD F.90.0 x problémové bezhraniční chování projevy hyperaktivity u žáků s ADHD a u žáků s bezhraničním chováním Narušení v oblasti pozornosti – především kapacit, kvalita a výběrovost (figura x pozadí) – konkrétní ukázka, jak vnímá učitele žák, který má narušení v oblasti této modality. Perseverace a zabíhání – projevy u žáka s ADHD a žáka bezlimitního. Impulzivita jako způsob řešení problémů.
Nechtěné děti – tzn. jedinec s neuspokojenou bazální jistotou v souvislosti s poruchami chování – popis bazální jistoty od těhotenství až do dospívání. Typické projevy žáků s poruchou attachementu a možnosti přístupu. Možná problematická školní kariéra žáků s výše uvedenou poruchou od MŠ po střední školu. Fyzické týrání jako jeden ze způsobů syndromu CAN ve spojení s antisociální poruchou chování projevy žáků s antisociální poruchou chování – maligní agrese, šikana, agrese vůči zvířatům apod. Rizikoví rodiče pro fyzické týrání, rizikové děti pro fyzické týrání, komunikace s rodiči dopouštějících se fyzického týrání– možnost spolupráce s OSPOD.
2. den
Psychické týrání - jeho definice – aktivní a pasivní forma souvislost s opoziční poruchou chování, zanedbávání v souvislosti s krádežemi, útěky a toulkami. Rozbor, definice a základních 11 projevů opoziční poruchy chování – např. náladovost, vyvolávání hádek, svalování viny za vlastní prohřešky na někoho jiného, atd. Rizikoví rodiče a rizikové situace pro psychické týrání, rizikové děti…Další spouštěče opoziční poruchy chování – vystavování žáka neadekvátním nárokům, nepodpora žáka, zanedbávání - souvislost s pravými krádežemi a lhaním, rozdíl mezi útěkem a toulkou, komunikace s rodiči dopouštějících se psychického týrání – doporučení ohledně změny výchovných stylů
Sebepoškozování jako jedna z forem patologického chování žáků – rozbor jednotlivých typů sebepoškozování. Spouštěče sebepoškozování u žáků – škola i rodina, postup při zjištění sebepoškozování v rámci školy – úzká spolupráce s rodinou. Možnosti školy v prevenci rizikového chování, spolupráce s jinými participujícími organizacemi (OSPOD, Policie ČR, pedagogicko – psychologické poradny, apod) – vytvoření výchovné komise, pravidla vedení výchovné komise.
Diskuze a sdílení zkušeností.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě YouTube
Diskuze a sdílení zkušeností.